....pabila kau merenung matanya..ku rebah jatuh ke bumi....

My photo
Setapak, Kuala Lumpur, Malaysia
I wish I could be your tear drops,for what more could any one ask for then to be conceived in your heart,born in your eyes, live on your cheeks,and die on your lips...

IT`S ME!!

Wednesday, October 22, 2008

PeRhEnTiAn IsLaNd pArT 1

Perhatian!!
Seblom korang cakap ape2 dulu?!! Let me tell ya first..
Ni bukan pic terbaru @ lama.. This is 2008 punye photo masa aku gi bercuti dengan bestfriends aku dalam bulan March or April 2008 I think!! Nape lewat sangat nak bubuh kat sini??..
Ikutkan aku malas nak letak sini tapi dipakse oleh si Liza & Izzy, terpaksa jugak aku letak kat blog ni.. Lagipun sebagai memori kiteorang dan jugak sebagai pendorong untuk gi lagi..
Yes.....We all akan pergi lagi dalam masa terdekat ni tp tak tau lagi bile coz cuaca tak baguslah!!
My holiday to Perhentian Island ni salah satu percutian favorite aku..Meletop kau pulau ni?!! Antara pulau tercantik didunia. Terbahagi pada 2 iaitu Perhentian Besar & Perhentian Kecil.
Aku pegi same2 ngan Liza, Izzy, Zalie, Lis dan anak2nya & Man. Ini percutian tidak terancang coz last minute punye cadangan,so memandangkan si Lis ada kenalan kat sana we all pun setuju jer... From KL drive sampai la ape name tempat pun aku tak ingat then naik bot laju siot!!!
Our resort tempat yg we all tinggal untuk 3 hari 2 malam tu namenye Coral View Resort kat Perhentian Besar.. Korang tau mana dapat name tu?? Sebab kat depan resort ni korang dah boleh nampak Coral.. Bukan Oral tau!! Pemandangan laut cantik sangat macam lukisan. Biru,hijau,aqua,turqoise.. entahlah aku pun tak tau nak cakap warne ape laut kat Perhentian ni. Air laut yang jernih ni pun jadi pendorong kat we all untuk tak sabar nak mandi.. but masa tu time anak2 jellyfish aktif Uolss!! sampaikan anak perempuan Lis si Serra kena sengat. Tapi tak teruk.. just titiskan ngan lemon untuk hilangkan kesan sakit tu.. Macam2 aktiviti we all buat snorkle kat Shark View untuk tengok anak ikan jerung, Turtles View, ngan tempat bagi ikan makan..Ikan warna-warni tau!!
Tapi aku tak join diorang coz i don`t know how to swim..takowwttt!! So, tengok diorang atas bot pun jadilah.. Tapi cost makan..Mak Aiii!! Mahal nak mampus.. Terpaksa aku beli mee Maggie untuk alas perut.. Macam2 karenah we all kat situ sampaikan owner resort tempat we all tinggal tu dah jadi kawan..So, ada can la dapat discount lagi!!Wakakakaka Oh ye..nanti ade gambar aku minum favorite drink aku teh tarik tu..costnye Rm4.00 gelas besar tuh!! Ayooo!! Mati wooo..
Anyway... kalau korang nak g Pulau Perhentian ni.. what u need to do is rancanglah ngan teliti, good budget, jangan lupe bawak makanan sendiri... Kalau tak...paham-paham sendirilah..

No comments:

FOLLOWING THIS BLOG