....pabila kau merenung matanya..ku rebah jatuh ke bumi....

My photo
Setapak, Kuala Lumpur, Malaysia
I wish I could be your tear drops,for what more could any one ask for then to be conceived in your heart,born in your eyes, live on your cheeks,and die on your lips...

IT`S ME!!

Friday, March 13, 2009

10 PeRkArA LaGi PsAL AkU!!


Ayoo!! Seperti yang korang tahu pada post yang lepas aku ade post mengenai 29 perkara psal aku. Dan korang sendiri sudah sedia maklum character aku yang sebenar. Memandangkan ade feed back yang baik specially kengkawan rapat aku dari Facebook, meminta aku postkan lagi psal aku, so dengan hidung yang kembang kuncup aku ikut je la cakap dowang tu. Tapi, mintak maaf yer kengkawan yang aku hormati sekalian.. Aku just bole postkan hanya 10 perkara lagi psal aku.. Tak bole lebey, nanti ape plak orang kate nanti.. kang keluar plak statement yang aku ni demanding...katenyerrrr. Baiklah anak-anak murid sekalian sila fokus pada pelajaran hari ini dengan lafaz Bismillah.. ngee~



Aku paling tak suke tengok cartoon. Jangan tanye aku sebabnya coz aku sendiri memang dari kecik tak suke tengok cartoon.So not me!!!

Tingtong/Gile-gile - Ini perangai sudah ade sejak dari sekolah lagi, sampaikan mak aku pun gelarkan aku 3 suku!! Ngee~. Tapi aku taklah gile atau sewel yer cume aku ni gile-gile selamba jahh!!!

Suke makan - For me bab makan ni heaven bebenarlah. Aku suke makan dan makan dan makan sampai baru aku sedar rupenye sudah gemuk!! Tapi, ada aku kisah??!! Nan ado!

Pengakuan Ifa Raziah tahap dewa - Umur 29 tidak sesekali menghalang aku untuk tidur lagi ngan teddy bear. Yup!! Its true.. aku masih lagi tidur ngan teddy bear sebab aku ade banyak teddy bear. But skang ni aku tidur ngan teddy bear Pooh hadiah pemberian Zayriz & Airell sebab pemberian tu sungguh bemakna bagi aku....

Kepercayaan - Yang ini harus diberikan fokus yer.. Aku ni mudah percaya ngan orang tapi tengoklah sape gerangannya. dan aku harap orang pun percaya kat aku. Dan percayalah bila aku beri kepercayaan jangan sesekali persia-siakan.

Aku suke bebudak kecik sebab mase aku umur seawal 6 tahun sehingga 17 tahun, aku rajin tolong mak aku jadi baby sitter kat umah. Paling ramai mak aku penah jaga seramai 7 orang, So, sedikit sebanyak aku dah terdidik bagaimana nak asuh budak tetapi.... Kalau ada bebudak kecik yang perangainya macam hantu, haa ini dia Ratu Hantu sudah mari!!

Aku ni baran tou!! Mungkin sebabnya aku ni kuat memendam perasaan sangat, kekadang tu sampai dah tak bole nak kawal tetibe jer meletus!! Itupun kalau ade orang yang cube nak petik aku!! Dont u ever push my button!!



Aku ni kurang tido malam.. Bukan sebab imsonia tapi mungkin sebab aku dah biase kot?! Abah aku cakap aku ni macam musang berjaga malam.. Ayoo Abah!!!!

Pentingkan diri sendiri - Jangan salah anggap yer, kalau dulu orang kata pentingkan diri tak elok, tapi kalau dipikirkan pada zaman kita yang makin moden ni, manusia skang susah diramal. So,selfish now is very important pada setiap orang. Iye atau tak?? Sifat pentingkan diri pada aku hanya untuk kebaikkan aku dan kawan-kawan aku. Aku bole jadi selfish untuk kawan-kawan kesayangan aku kalau nak tolong dowang. I luv my friends so much!!!

Memilih - Aku ni memilih orangnya tak kira ape perkara pun. Tapi skang dah ok berbanding dulu. kalau dulu. Ayooo!!! Sampai tempat makan pun aku nak memilih!!! Skang.. tidak sangat!!


No comments:

FOLLOWING THIS BLOG