....pabila kau merenung matanya..ku rebah jatuh ke bumi....

My photo
Setapak, Kuala Lumpur, Malaysia
I wish I could be your tear drops,for what more could any one ask for then to be conceived in your heart,born in your eyes, live on your cheeks,and die on your lips...

IT`S ME!!

Saturday, December 13, 2008

BiCaRa SePi SeOrAnG AkU


Tika itu...

aku digenggam kesunyian

Ibarat kapal belayar malam

Menuju pelabuhan sepi tak terusik

hanya untuk satu persinggahan

Bertemankan luka dan derita

Kenangan...

Semuanya menambat rasa

alih rupa pohon kelapa sawit

Tukar wajah ladang getah

Bisa saja menggamit sendu

Rindu lalu bertaburan

Adakalanya...

Hujan gerimis senjakala

bagai bebunga hiba pilu

Di luar jendelaku

Hujan turun tiada melodi

Mentari jua tiada simpati

Andainya...

Aku seorang pelukis

Bersama sebuah kanvas putih bersih

Juga warna-warna yang beraneka

Pasti kucoretkan

Lukisan kegembiraan

Masih kuingat...

Suara seorang tua

Tanpa budi, tanpa simpati

Asing dan sepi

Hanya mengundang air mata yang pedih

Pasti...

Aku tidak kembali lagi

Aku pengembara di antara mata waktu

Dadaku sebak diiringi sendu

Jangan dilagukan nada sedih

Melontar jauh segala derita

dan biarkan ia jauh

Namun...

Semuanya mungkin

Mungkin tiada kesampaian

Aku hanyalah aku

Yang mencoretkan kata bingkisan usang

Dari bicara sepi seorang aku...Azrol

No comments:

FOLLOWING THIS BLOG