....pabila kau merenung matanya..ku rebah jatuh ke bumi....

My photo
Setapak, Kuala Lumpur, Malaysia
I wish I could be your tear drops,for what more could any one ask for then to be conceived in your heart,born in your eyes, live on your cheeks,and die on your lips...

IT`S ME!!

Wednesday, April 1, 2009

ViRuS "ApRiL FoOL" ?!!

Takutnyeee!!
Korang ada bace paper atau tengok berite tak ari ni??
Psal sejenis virus atau cecacing baru yang akan dijangka akan pengguna komputer Malaysia!!! Yang juga dikenali ngan name kodnya CONFICKER.C.
Pusat keselamatan siber khas negara, CyberSecurity Malaysia telah mengatakan bahawa serangan cecacing @ worms dari kategori "malware" itu telah diprogramkan untuk berhubung dengan alamat "domain" pengguna yang berkemampuan berjangkit sekiranya komputer @ komputer riba korang tidak diperbaharui ngan anti-virus terkini!! Hah!!!! Akan tetapi situasi masih dalam kawalan. Katenyer lah!!!!!!!
CONFICKER.C atau dikenali Worm_downad ini mampu yer merebak ke lebih 15 juta komputer seluruh dunia dengan paten 5.88.00.
So uolls.. anda dan juga semua pengguna komputer dinasihatkan mengikut beberapa langkah keselamatan (kalau korang sayang komputer koranglah!! kalau tak, beli je yang baru!! *Gulp!!) termasuk menetapkan laman web ke.. 'Web Reputation Service`, untuk memastikan definisi virus diperbaharui dan melaksanakan imbasan sistem secara penuh bagi mengelakkan jangkitan yang lebih serius. Faham tak???!!
kalau korang nak maklumat lanjut silalah ringan-ringankan hujung jari korang tu dengan melayari laman web Cybersecurity Malaysia atau menghantar e-mail ke...

2 comments:

Arif said...

Macam mana rupa kalau kena virus tue?

AzRoLs said...

errr!! i pun tak tou..

FOLLOWING THIS BLOG