....pabila kau merenung matanya..ku rebah jatuh ke bumi....

My photo
Setapak, Kuala Lumpur, Malaysia
I wish I could be your tear drops,for what more could any one ask for then to be conceived in your heart,born in your eyes, live on your cheeks,and die on your lips...

IT`S ME!!

Thursday, December 17, 2009

KaLaU AkU JaDi BaYi SeMuLe....

Dalam kemelut yang melanda aku skang ni... kekadang aku terpikir.. "alangkah seronoknye kalau aku menjadi bayi semula... pasti aku tak perlu berfikir atau menghadapi segala ni dengan terukk.. menjadi bayi lebih mudah.. tak perlu bersusah payah aku nak menghadapi atau berdepan mahupun menjawab segale dunia dewasa ni.... dah tentu mak dan abah yang akan lakukan segalenye untuk aku.. segala-galanyelah.. aku hanye cume perlu tunggu untuk didukung,dibelai,dimanja & disuapkan.. malah, nyamuk pun belum tentu berpeluang menggigit aku.. kan??
tapi.. agak mustahil untuk terus menjadi bayi.. kerana aku akur dengan kehendak Tuhan yang kita perlu dewasa & mengambil alih segala tanggungjawab orang tua aku...
dan aku akui juga memang payah untuk kuharungi dunia dewasa ini.. tapi apakan daya itukan qada & qadarNYA. segale ape yang perlu aku hadapi sebetulnya ujian dariNYA. dan aku redha.. sesungguhnya aku redha dan aku takkan berpatah semangat untuk aku teruskan langkahku walaupun ape jua yang menghalang.. hanya DIAlah satu-satunya aku berpaut memohon perlindungan.. " Ya Allah!! Kau kuatkanlah semangatku,hatiku,diriku & tubuhku ini untuk aku terus berpijak dibumiMU ini, Ya Allah!! Walaupun terlalu perit & kerapnya aku tersungkur, Kau berilah aku kekuatan untuk aku berdiri semula.. Kau izinkanlah aku untuk aku terus berusaha dan terus cekal dalam ape juapun rintangan yang hadir... sesungguhnya Ya Allah, hanya Kaulah yang aku pinta pertolongan & perlindungan dari segala macam bentuk perkara yang menimpa.. dan semoga aku tabah menerima segala ujianMU Ya Allah....dan semoga aku menjadi hambaMU yang sentiasa bersabar... dan kau ampunkanlah dosaku andainya aku mengabaikan diriku padaMU Ya Allah, dosa kedua orang tuaku,saudara-saudaraku,teman-teman & sahabat handaiku dan juga mereka yang menzalimi diri mereka.. amin~

3 comments:

AlexAlabasta said...

Hahaha~! Gile comel, pandai layang kamera~

AzRoLs said...

Alex!! Takde la.. biase jer... maloo~~ hiks~ : p

Anonymous said...

alaa comelnye awak mase kecik ye..

tetamu

FOLLOWING THIS BLOG