....pabila kau merenung matanya..ku rebah jatuh ke bumi....

My photo
Setapak, Kuala Lumpur, Malaysia
I wish I could be your tear drops,for what more could any one ask for then to be conceived in your heart,born in your eyes, live on your cheeks,and die on your lips...

IT`S ME!!

Monday, January 4, 2010

PLeAsE FoRgiVe Me ZaYriZ !!! ; (


Mungkin korang tertanya-tanya siapa gerangan 2 jejaka ini kan?? Dan mungkin juga korang tertanya mengapa post aku kali ini mengenai 2 lelaki ini.. Pada mereka yang sudah lama mengikuti blog aku mebbe korang kenal wajah ini kerana aku penah ceritakan mengenai mereka di post-post aku yang dulu..

Biar aku kenalkan sekali lagi pada korang, yang kiri Ariel & yang kanan Zayriz.

Kedua-dua mereka sangat istimewa bagiku kerana persahabatan kami terjalin dalam internet. Di website TAGGED. Sudah setahun lebih aku mengenali & berkawan rapat dengan mereka ni. Perjumpaan sesama kami menjadikan kami bertambah erat.. Aku sangat -sangat menghargai persahabatan ini & sangat gembira dengan kehadiran mereka.. Malah aku menyayangi mereka seperti saudara kandungku sendiri..
Kami kerap ber sms, chat dan kadang-kadang apabila mereka ada kelapangan mereka akan turun ke KL & bermalam dirumahku. Emak & Abah pun gembira dengan kehadiran mereka dan menggap mereka seperti anak sendiri..
Oh ye..Lupe plak aku nak bagi tou korang asal mereka.. Ariel dari Negeri Sembilan manakala Zayriz dari Johor..
Berita baiknya Ariel akan melanjutkan pelajarannya di UiTM Shah Alam. So, nampak gayanye mudah la untuk kami bertemu & luangkan masa.. Tak sabar aku!!

Dan mengenai Zayriz pula.... agak sukar sebenarnya untuk aku teruskan kata-kata.. Tika aku menaip post ni hati aku sebak sangat.. Semuanya gara-gara aku yang panas baran & marah membabi buta. Kami bergaduh besar.. mengenai sesuatu yang aku tak bole ceritakan disini..terlalu peribadi.. Yang pastinya salah paham kami semuanya dari aku... Disebabkan marah yang teramat sangat.. aku mengeluarkan kata-kata yang tak sepatutnya--Kata-kata yang mencalar persahabatan kami..dan akhirnya.. ape yang aku takutkan telah pun berlaku..

Aku tahu Zayriz sangat marah atau merajuk atau pun terasa hati ngan aku. Sudah puas aku meminta maaf padanya.. Namun takde hasil..Dia lebih mendiamkan diri dari menjawab sms,email atau apa-ape je dari aku. Dan aku terasa seolah-olah dia sangat bencikan aku!! : (
Aku tak bermaksud nak lukakan hati dia.. Aku tak bermaksud pun ngan kata-kata aku.. Aku tau aku yang salah.. dan aku yang patut dihukum..
" Ya Allah..Kau berikanlah aku petunjuk..lembutkanlah hati Zayriz untuk menerima maaf aku ni..Kau ampunkanlah segala kesalahan aku yang tak sepatutnya aku buat padanya... Amin~
Puas dah aku carik jalan supaya dia terima persahabatan kami ini kembali.. Berderai air mata aku setiap hari mengenangkan persahabatan kami yang sudah tiada.. bertapa pentingnya Zayriz & Ariel dalam hidup aku. Kerana merekalah banyak perubahan & juga aku banyak belajar perkara-perkara baru terutamanya erti sebuah persahabatan..

" Ryz.. i know how rude i am to u.. I tou i tak sepatutnya biadap & berkelakuan melampaui batas terhadap u.. I terlalu banyak susahkan u..& u banyak korbankan mase,tenaga & lain-lain untuk i dan juga untuk persahabatan kita..
U.. ampunkanlah i dari hujung rambut sampai ke hujung kaki.. I tau dan sedar betapa berdosa & salahnya i pada u.. but plzz u.. berikanlah i peluang untuk memperbetulkan kesilapan i & untuk menyelamatkan persahabatan kita.. I merayu pada u untuk berikan i peluang.. dan i janji i takkan sia-siakan persahabatan kita..... : (


7 comments:

Sofi said...

banyak2 sabar azrol

AzRoLs said...

Sofi...
i dunt know what to do now??!!!
ilang punca & arah...

:(

peridot sepi said...

ingat, masa adalah penawar yg paling mujarab, masa itu mengubati luka... biarpun bukan semua, tapi mungkin ada sikit terkesan di hati...
insyallah....

AzRoLs said...

hye peridot..

terima kasih ye diatas nasihat tu..
iya.. mungkin saya perlukan masa untuk diri saya dan kawan saya tu..
thanks again ye..

peridot sepi said...

rol, it's me. peridotsepi@wyza

Anonymous said...

for me if i were u... i buat tak tau aje.. buat ape buang masa nak merayu dan minta maaf pada jenis manusia macam ni... sekurang-kurangnya awak mengaku kesalahan awak & cuba minta maaf dgn niat yang baik.. tapi kalau dia senyap dan buat bodoh je, dah tentu memang dia jenis manusia yang macam tu... bagi i jenis manusia macam ni lah kita kena elakkan... hipokrit & ego..
maaf kalau terkasar bahasa tapi saya bercakap pada apa yang betul...

tetamu..

AzRoLs said...

tetamu : iye saya pham... time kasih kerana sudi berikan komen awak ye..

FOLLOWING THIS BLOG